Вчителько моя...
Чинники формування неодноплощинного українського історично-менталітетного типажу настільки первинно-творчі, що на вторинно-ксероксному інформаційному полі Міністерства освіти України вони просто не зростуть. Сьогоднішні первинно-творчі митці України спроможні радикально-суттєво оживити виховний та навчальний процеси, але сьогоднішнє-навмисно відчужене, вторинно-ксероксне Міністерство освіти України взяти цей набуток інтелектуально неспроможне. «Ростіть та вчіться, рідні яничари!»
Філософія ціленаправленого інакомислія пропагандує у вихованні такі постулати:
а) пріоритет первинно-менталітетного наповнення методик над схоластикою самих методик;
б) наголошений історично-менталітетний розвиток української особистості і підростаючого покоління;
в) народність виховання;
Ремісництво прогресу задиктовує душу. Для того, щоб сьогоднішній учитель мав статус Учителя, а не викладача предметів, потрібно вивільнити цього учителя з-під паперової опіки — безкінечної та, у своїй основі, безглуздої — і наблизити його до статусу домашнього учителя.
Авторська філософія ціленаправленого інакомислія проголошує: українська Школа може — і повинна бути! — первинно-вічною; українська Школа повинна вести, а не дозволяти водити собою. І що цікаво: при достатній науково-теоретичній і матеріальній базах першопричини знаходяться саме у філософській площині. Вони слідуючі:
1) менталітетно та сучасно відчужені освітянсько-виховні єдиномислія;
2) відгородженість, неуміння та небажання співпрацювати з неформальними первинно-творчими сучасними первинними українськими митцями (письменниками, художниками, композиторами і т.д.), котрі фактично є мірилом духовності української нації;
3) «паровозний» світогляд унеможливлює перехід МОНу від єдиномислія (чи групи єдиномислій) до ціленаправлених на загальноукраїнське благо творчо-первинних інакомислій;
4) прерогатива знань та учбового процесу над процесом цілісного менталітетно-регіонального соціального виховання українця;
5) завантаження постійною мілкою підзвітністю Учителя-практика, що механічно переводить його в статус викладача-заробітчанина;
|
Хто ми? Чиїх батьків ми діти?!
Завчасно, просьба,не радіти:
бо діти ті -
уже не наші діти!
Безпечно-сонячним Херсоном
бредуть
з навушниками шлунки...
Як методично -
телепузиків повтори -
вбивають душі юні
ці потвори!
Постали привиди з безодні -
страшні потвори -
люди-шлунки...
-Яка найважливіша риса в тата?
-Його зарплата
-Якщо ж уменшиться його зарплата?
-Не треба нам такого тата!
І що йому
до наших кволих нив
й заводів дохлих -
думає з копійки!
Воно ж і батька з матір'ю
турне, аби
свій рідний шлуночок
набити
Як стане діда їм
невигідно любити,
їм наплювать,
що дід той - будеш ти.
|
Мегацикл проектів (до реформи освіти)
ФОРМУВАННЯ ФУНДАМЕНТІВ ЦІЛІСНОЇ СОЦІАЛЬНО-
МЕНТАЛІТЕТНОЇ СВІДОМОСТІ СУЧАСНОГО УКРАЇНЦЯ (3 - 17 рр.)
Проект 1.
ЗАПОЧАТКУВАННЯ НЕОДНОПЛОЩИННОГО МЕНТАЛІТЕТНОГО ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ
CУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ДИТИНИ (3 - 7 РР.).
Неоднозначність мінливого людського буття та воістину грандіозна понятійна інформація, в котру дитина занурюється саме в цей період свого фізичного розвитку
(3 - 7 рр.); і на яку інформацію вона, стверджуючи чи спростовуючи, відповідає все своє подальше життя.
Проект 2.
УСВІДОМЛЕНЕ ЗАКРІПЛЕННЯ ДИТИНОЮ (8 - 10 РР.) НЕОДНОПЛОЩИННОГО МЕНТАЛІТЕТНОГО ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ.
Осмислення дитиною українського сьогодення через неповторну многозначимість українського фольклору та його образного осучаснення через малі авторські форми.
Проект 3.
ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ НЕОДНОПЛОЩИННОГО УКРАЇНСЬКОГО ІСТОРИЧНОГО МЕНТАЛІТЕТНОГО ТИПАЖУ НА ПРИКЛАДАХ З ВЛАСНИХ РІЗНОЖАНРОВИХ ТВОРІВ.
Проект 4.
ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА ТА ЇХНІ ИДАРОПНО-ОСУЧАСНЕНІ ВІДТВОРЕННЯ ЦІЛІСНОЇ СОЦІАЛЬНО-МЕНТАЛІТЕТНОЇ ДУМКИ.
ВЕРХОВЕНСТВО ДУМКИ НАД ФОННОВИМ ФАКТОМ.
Проект 5.
АВТОРСЬКІ ПЕДАГОГІЧНІ МЕТОДИ (асоціативно-інтелектуальний вивчення, викладання та класифікації поезії; і тестово-рекламно-упереджувальний викладання та класифікації прози і драматургії) В РОБОТІ НАД СТВОРЕННЯМ КОНЦЕПТУАЛЬНО НОВОГО ПІДРУЧНИКА З ЛИТЕРАТУРИ.
Погляд зсередини твору через вивчення та розуміння використання автором того чи іншого літературно-художнього інструментарія. Не насильне заучування твору, а дослідницько-будівельне проникнення у написане письменником.
Проект 6.
ЛИТЕРАТУРНО-ХУДОЖНІЙ ПІДХІД ДО НАПИСАННЯ СЛОВНИКІВ ЗА ТВОРЧІСТЮ ПОЕТІВ.
Це своєрідна реклама та висвітлення суті творчості окремого поета за допомогою ключових цитат з його творів.
Проект 7.
АВТОРСЬКА ФІЛОСОФІЯ ЦІЛЕНАПРАВЛЕННОГО ІНАКОМИСЛІЯ ЯК УСВІДОМЛЕНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО ПРОГРЕСИВНИХ РІЗНОСТЕЙ У ПЕРВИННО-ТВОРЧОМУ МЕНТАЛІТЕТНОМУ СПІВРОЗВИТКУ ЯК ВСЕРЕДИНІ ОКРЕМОЇ КРАЇНИ, ЩО ВИБРАЛА ДЕМОКРАТИЧНИЙ ШЛЯХ РОЗВИТКУ, ТАК І МІЖ КРАЇНАМИ СВІТУ.
|
|
(Сценізоване народознавство для дітей)
Зміст |
Книга перша:
Зимою — в білому поля...
1. Грудневі святки.
2. Січень-мічень, дід Тарас та Василько.
3. Місяць кривих доріг.
Книга друга:
Весною — вкрита світлим рястом земля...
1. Березнева каша.
2. Уквітчаю тебе квітнем.
3. Простелю тобі травень під ноги.
Книга третя:
Літо — сонячна пшениця...
1. Зашарілася червнем земля.
2. Ви знаєте як липа шелестить?
3. Селянський місяць.
Книга четверта:
Осінь — яблуко в саду...
1. Азбуки виріїв.
2. Малює листочками Жовтень.
3. Падолистовий разгордіяш. |
|
На основі власних різножанрових творів, авторський, цикл календарних повістей для дітей молодшого та середнього шкільного віку. Складається зі вступної та заключної тем і чотирьох повістей.
Назви повістей циклу взяті з власного "дорослого" вірша "Земля, освячена Тарасом". Фабулою циклу являється власна "Стрітеньська казка", де подаються короткі характеристики місяцям та порам українського року. Спільні головні герої чотирьох повістей - сільські, де ще жевріють правічні українські традиції, дід Тарас та бабуся Орися; традиції бачаться здивованими очима сучасного 6-річного міського хлопчика Василька.Дійсність різножанрово переходить в казку, продовжує та доповнює її, і навпаки, казка органічно вплітається в дійсність. Календарний український рік; іншими словами, національний духовний ріст від пракоріння, від прасерцевини нації, і без будь-якого протиставлення іншим націям.
Загальний обсяг всієї книги біля 150 сторінок друкарського тексту. Формувалася довго та багатоваріантно, з глибоким проникненням у праці В.Т. Скуратівського та М.С. Грушевського, інших літературознавців та істориків. Бачу використання циклу як посібника з народознавства для старших груп дитсадків та молодших класів початкової школи; та, частково, як репертуарний збірник для шкільних дитячих театрів (живих та лялькових). Як продовження вищенаписаного, цікавим бачиться створення на основі "Українського року" відео-посібника з українського народознавства для дитсадків та початкової школи. Оригінальне слово в цьому аспекті можуть сказати власні теоретична розробка з відповідним репертуарним, також власним, матеріалом нових театральних форм: міжнаціональний, живого ефіру та идаропний (авторський жанр та філософське мислення),шкільні міні-театри.
|